نصب وردپرس روی لوکال هاست
نوشته شده توسط : ساحل

امروزه وردپرس به یکی از محبوب‌­ترین و قدرتمندترین سیستم‌­های مدیریت درونمایه در دانشمند تبدیل شده است. سایت­‌های وردپرسی بسیاری در اینترنت طراحی و تاسیس شده که هر روزه کاربران زیادی را به خویش جذب می‌کنند. اما اگر شما در مقوله وردپرس و برپایی یک سایت اطلاعات کاملی ندارید، می‌­توانید در قدم نخست نصب وردپرس روی لوکال هاست را تجربه کنید و تمامی موارد آن را کامل بررسی کنید. پس از آشنایی کامل با اصول اولیه وردپرس، سایت خودتان را به هاست منتقل کنید. برای اینکه اینجا هم به اتفاق شما باشیم در این دسته به تعلیم نصب وردپرس روی لوکال هاست می‌­پردازیم.
نصب وردپرس روی لوکال هاست

نگاهی موقت به عنوان مطالبی که در پیوستگی این مطلب می­‌خوانید:

چرا باید یک سایت محلی وردپرس ایجاد کرد؟
زمپ (Xampp) چیست؟
شیوه نصب زمپ بر روی کامپیوتر
اخذ و نصب وردپرس
ایجاد پایگاه دیتا جدید در وردپرس
نکاتی بعد از نصب وردپرس روی لوکال هاست

چرا باید یک سایت محلی وردپرس برپایی کرد؟

ایجاد سایت­ روی لوکال هاست روشی متداول در بین توسعه دهندگان و صاحبان سایت است.     

 

آموزش گام به گام نصب وردپرس روی ویندور و لوکال هاست   این امکان را به شما می­‌دهد الی با وردپرس بدون ایجاد یک وبسایت در اینترنت کار کنید. سایت‌­های محلی فقط بر روی کامپیوتر نصب شده و قابل مشاهده هستند.

شما می‌­توانید قالب و افزونه­‌های وردپرس را روی لوکال هاست خود نصب و بررسی کنید و اصول اولیه وردپرس را یاد بگیرید. ولی اگر می­‌خواهید یک سایت آنلاین وردپرس داشته باشید، به یک اسم حوزه و هاست وردپرس احتیاج دارید و سپس باید نصب وردپرس روی سی پنل یا نصب وردپرس روی دایرکت ادمین را یاد بگیرید. اما برای نصب وردپرس روی لوکال هاست، به زمپ بیچارگی دارید که در پیوستگی با آن آشنا می‌­شوید. ناگفته نماند که فقط افراد تازه کار وردپرس را با زمپ آغاز نمی‌کنند بلکه توسعه دهندگان نیز برای برپایی محیطی تستی این پیشه را سپریدن می‌دهند.
زمپ (ٓXampp) چیست؟

برای ایجاد یک سایت در لوکال هاست، شما باید نرم انگیزه ها وب سرور (Apache،PHP و MySQL) را روی رایانه خویش تنظیم کنید. PHP یک زبان برنامه نویسی است و MySQL یک نرم افزار مدیریت پایگاه داده است. برای اجرای وردپرس به هر دو مورد احتیاج است.
نصب هر یک از این نرم ابزارها به طور جداگانه برای مبتدیان زیاد دشوار است. زمپ، برنامه‌­ای است شامل این قابلیت­‌ها، که پیشه را برای شما ساده‌­تر می­‌کند. زمپ قابل نصب بر روی ویندوز و مک است و گزینه‌­ای پسندیده برای نصب وردپرس روی لوکال هاست در عقیده گرفته می‌شود. در ادامه به آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست می‌­پردازیم.
نصب زمپ روی سیستم

ابتدا به وبسایت XAMPP بروید و زمپ متناسب با سیستم عامل خود را دانلود کنید.
xampp download- لوکال هاست
انتخاب زمپ مطابق با سیستم عامل

پس از دانلود زمپ، نوبت به نصب و اجرای آن می‌­رسد. در شروع نصب، باید محل نصب برنامه زمپ و وانگهی بسته­‌هایی را که می­‌خواهید نصب شود، مشخص کنید.
بعد از تعیین محل نصب برنامه، پنجره ذیل نمایش دیتا می‌­شود، بر روی دکمه Next، کلیک کنید. پروا داشته باشید که تنظیمات پیش‌فرض زمپ برای همگی کاربران کار می­‌کند.
setup- شروع پروسه نصب
آغاز پروسه نصب زمپ روی سیستم

در پنجره components، تمام مولفه­‌ها بطور پیش‌فرض برگزیدن شده‌­اند. می‌­توانید مولفه‌­هایی را که منظور استفاده از آنها را ندارید، علامت انتخاب­شان را بردارید. مولفه­‌هایApache ،MySQL ، PHP و phpMyAdmin را انتخاب کنید زیرا این موارد بایسته برای نصب وردپرس هستند. سپس بر روی دکمه Next کلیک کنید.
البته بهتر است شما بدانید که هر مولفه برای چه منظوری کاربرد می‌­شود:

Apache: وب‌سرور HTTP است و برای اجرای وبسایت بایسته است.
MySQL: سرور پایگاه داده است.
FileZilla FTP server: برای تنظیم سرور FTP استفاده می‌­شود.
Mercury Mail Server: برای تنظیم سیستم حمل و نقل پستی کاربرد می­‌شود.
Tomcat: این یک سرور برنامه است، که برنامه‌­های وب مبتنی بر جاوا را اجرا می‌­کند.
PHP: یک زبان برنامه نویسی سمت سرور است که برای ساخت صفحات وب پرکار بهره‌گیری می­‌شود.
Perl: این زبان برای نوشتن اسکریپت­‌های CGI به طور گسترده‌­ای توسط برنامه‌نویسان کاربرد می­‌شود.
PhpMyAdmin: این یک مؤلفه بایسته برای اداره MySQL است.
Webalizer: یک تحلیلگر فایل ورود به وب است، که گزارش­‌های آماری در باره شمار بازدیدکنندگان از وبسایت و آنچه را که در وبسایت جستجو می‌کنند برپایی می­‌کند.
Fake Sendmail: برای تست ارسال ایمیل در لوکال هاست از این گزینه بهره‌گیری می‌­شود.

select component- برگزیدن مولفه ها
انتخاب مولفه ها در زمپ

در ادامه محلی برای نصب زمپ برگزیدن کنید، یا به تنظیمات دست نزنید و به صورت پیش‌فرض بگذارید باقی بمانند.
xampp folder- فولدر زمپ
فولدر نصب زمپ

با کلیک بر روی دکمه Next، ادامه تنظیمات را اتمام دهید. در پنجره جدید از شما می­‌خواهد Bitnami را بر روی زمپ نصب کنید، که لازم به نصب Bitnami نیست. بنابراین تیک گزینه آن را امثال تصویر ذیل بردارید، سپس با کلیک بر روی Next، به مرحله بعدی بروید.
bitnami xampp- نصب وردپرس روی لوکال هاست
غیرفعال کردن Bitnami

در اینجا تنظیمات زمپ به فرجام قبض و زمپ حاضر نصب است.
ready to install- آماده نصب
زمپ حاضر نصب و راه اندازی است

با کلیک بر روی دکمه Next زمپ حاضر نصب می­‌شود، که چند دقیقه‌­ای زمان می‌برد.
welcome to xampp- به زمپ خوش آمدید
به زمپ خوش آمدید

پس از تمام شدن مرحله فوق، بر روی دکمه Finish، کلیک کنید. در پیوسته پنجره مهار پنل زمپ اجرا می‌­شود. همانطور که در تصور تماشا می­‌کنید بر روی دکمه start در ساحل Apache و MySQL کلیک کنید.
start xampp- آغاز عملکرد زمپ
شروع عملکرد زمپ

در زمپ اکنون Apache و MySQL را آغاز به پیشه می­کنند. ممکن است مثل تصویر زیر آگهی فایروال ویندوز را نگریستن کنید. برای اجرای هر دو برنامه روی کامپیوتر خویش روی Allow Access کلیک کنید.
allow access- امکان دسترسی
امکان دسترسی به زمپ

پس از شروع هر دو برنامه Apache و MySQL، چگونگی آنها به رنگ سبز تبدیل می‌­شود.
تعلیم نصب وردپرس روی وردپرس wamp
run xampp- آموزش نصب لوکال هاست روی زمپ
اجرا شدن زمپ

شما زمپ را با موفقیت نصب کرده‌­اید. در ادامه می‌­توانید یک سایت محلی برپایی کنید و به نصب وردپرس روی لوکال هاست بپردازید. (این مرحله اول تا همین‌جا به اتمام رسید. یک نفس عمیق بکشید تا به ادامه ماجرا بپردازیم.)
ایجاد یک سایت بر روی لوکال هاست با زمپ

برای نصب وردپرس بر روی لوکال هاست، پیش درآمد باید فایل دانلودی وردپرس را از مخزن گرفتن کنید. بعد از دانلود، فایل وردپرس را از حالت زیپ بیرون کنید. پوشه وردپرس را تماشا خواهید کرد. شما باید این پوشه را در محل زمپ کپی کنید.
در مرحله بعد ، به پوشه نصب XAMPP خود بروید. پوشه زمپ در ویندوز به صورت پیش فرض در گذرگاه C:/Program Files/XAMPP/htdocs یا C:Xampphtdocs نصب شده است.

نکته کلیدی: در مک، زمپ در راه /Applications/XAMPP/htdocs نصب می­‌شود.

در ادامه تنظیمات، پوشه وردپرسی را که قبلا کپی کرده‌­اید در داخل پوشه htdocs پیمان دهید.
move to htdocs- انتقال به پوشه htdocs
انتقال اطلاعات وردپرس به htdocs

شما می­‌توانید اسم پوشه وردپرس را به نام سایت موردنظرتان تغییر دهید. در اینجا ما نام پوشه وردپرس را به test تغییر نام دادیم. سپس localhost/test را در آدرس بار مرورگرخود وارد کنید و دکمه اینتر را بزنید. صفحه­‌ای امثال تصویر پایین برای شما مفتوح می­‌شود:
install wordpress rules- قوانین نصب وردپرس
قوانین و مراحل نصب وردپرس

این صفحه به شما خواهد گفت که برای نصب وردپرس روی لوکال هاست، برای آغاز پیشه به یک اسم پایگاه داده، نام کاربری پایگاه داده، رمز عبور و اطلاعات میزبان دربایستن دارد. فلذا بیایید با هم یک پایگاه داده برای وردپرس برپایی کنیم.
ایجاد پایگاه داده جدید

یک پنجره جدید در مرورگر باز کنید و آدرس localhost/phpmyadmin را وارد کنید. از این روش به راحتی یک پایگاه دیتا برای وبسایت خود­ برپایی و مدیریت کنید.
در صفحه مفتوح شده از سمت چپ، گزینه New را انتخاب می‌کنیم تا یک دیتابیس جدید بسازیم. حال در صفحه جدید، نام دیتابیس را به صورت دلخواه وارد نمایید و در تقدیر Collection، مقدار utf8_persian_ci را انتخاب کرده و دکمه Create را بزنید. دیتابیس شما ساخته شد.
build DB- ساخت پایگاه داده
پایگاه داده شما ایجاد شد

سپس به صفحه localhost/test در مرورگر برگردید و روی دکمه “بزن بریم” کلیک کنید. در صفحه بعدی از شما خواسته می­‌شود اطلاعات پایگاه داده وردپرس را که ساخته‌­اید، وارد کنید.

اسم پایگاه داده: نام دیتابیسی که در مرحله پیش برپایی کردید را بنویسید.
اسم کاربری: در این دسته باید عبارت root را وارد کنید.
رمز پایگاه داده: این بخش را خالی بگذارید. یعنی در کادر رمز دیتابیس چیزی ننویسید.
میزبان پایگاه داده: در این دسته localhost را بنویسید.

سپس روی دکمه “بفرستید” کلیک کنید.
db info- ورود اطلاعات پایگاه داده
ورود اطلاعات پایگاه داده

اگر در ویندوز یا لینوکس هستید، الان وردپرس این تنظیمات را در پرونده پیکربندی وردپرس با نام فایل wp-config.php اندوخته می‌­کند.اما اگر در سیستم عامل مک هستید، مطالب فایل به شما نشانه داده می­‌شود و از شما می­‌خواهد که آن را بسازید. باید این فایل را در پوشه اصلی وبسایت خود برپایی کنید.

در مرحله بعد، وردپرس از شما می­‌خواهد تا اطلاعات مربوط به وبسایت خود را وارد کنید. ابتدا یک عنوان مناسب برای سایت برگزیدن کنید. پس از آن برای ایجاد حساب کاربری، باید نام کاربری، رمز عبور و یک آدرس ایمیل بنویسید.
site info- ورود اطلاعات سایت
اطلاعات سایت خویش را وارد کنید

پس از کامل کردن تمام اطلاعات، برای ادامه بر روی دکمه “راه اندازی وردپرس” کلیک کنید. در این مرحله نصب وردپرس به سرانجام می‌­رسد. حال برای ورود به سایت خود، آدرس /localhost/test/wp-admin را در آدرس بار مروگرتان وارد کنید. سپس در این صفحه باید اطلاعات کاربری را که در مرحله پیش ایجاد کرده‌­اید، وارد نمایید.
login- ورود به وردپرس
ورود به وردپرس
نکاتی بعد از نصب وردپرس روی لوکال هاست

اکنون که سایت محلی وردپرس خویش را با استفاده از زمپ ایجاد کرده­‌اید، می‌­توانید همانطور که تغییراتی در یک سایت آنلاین وردپرس اتمام می‌­دهید روی آن هم پیاده‌سازی کنید. برای سفارشی کردن سایت و نصب قالب جدید باید به پنل مدیریتی بروید و گزینه نمایش را گزینش کنید. در این تقسیم قالب­‌های مجانی برای نصب وجود دارد، یگانه از آنها را گزینش و نصب نمایید.

مورد بعدی برای سفارشی‌سازی سایت و ایجاد بعضی از قابلیت­‌ها، نصب افزونه­‌های وردپرس است. افزونه­‌ها همانند برنامه­‌هایی برای سایت وردپرس هستند که به شما این امکان را می­‌دهند ویژگی­‌های جالبی مشابه فرم تماس، نگارخانه عکس، فروشگاه اینترنتی و… اضافه کنید.
شما پس از طریق اندازی کامل سایت، آن را به هاست منتقل کنید و سایت خویش را در اختیار کاربران اینترنتی قرار دهید.
نتیجه گیری

اگر می‌خواهید سایت خویش را در لوکال هاست و رایانه شخصی راه اندازی کنید و بعد از تکمیل اطلاعات سایت، آن را وارد دنیای وب نمایید، می‌توانید با استفاده از نرم افزارهایی همانند Xampp به راحتی این شغل را اتمام دهید. این پیشه اطمینان دسته است. یعنی اول همگی مراحل اجرای شغل خویش را روی یک پیرامون آزمایش بررسی کرده و دشواری ها آن را رفع می‌کنید. سپس آن را به محیط اصلی انتقال می‌دهید. برای انتقال وردپرس از لوکال هاست به هاست اصلی نیز آموزش زیاد ساده‌ای وجود دارد که حتما قبل از انجام عملیات، آن را مطالعه کنید.

در حد یک پیشنهاد: برای اینکه گذرگاه راستی را طی کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم زمانی که تصمیم گرفتید سایت خویش را در پیرامون اصلی بارگذاری کنید، حتما از هاست وردپرس استفاده کنید. بسترهای احسان برای این مدل هاست حاضر شده که راحت‌تر می‌توانید با آن‌ها کار کنید





:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: